ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

تاثیر رپورتاژ در طراحی سایت

تاثیر رپورتاژ در طراحی سایت

چند سالی می‌شود که بسیاری از کسب‌وکارها سر از فضای وب درآورده و دستی بر آتشِ فعالیت آنلاین در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارند. با وجود همه‌گیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، هنوز هم «وب‌سایت» یک کسب‌وکار، به دلایل مختلفی مهم‌ترین و معتبر‌ترین بستر آنلاین است که می‌توان مخاطبان و مشتریان مختلف را به آن فراخواند.

حضور و دیده شدن یک وب‌سایت در فضای دیجیتال، نیازمند جذب مخاطب است و یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی که برای بالا بردن شانس دیده شدن وب‌سایت باید در اولویت هر کسب و کاری قرار بگیرد، بهبود SEO وب‌سایت از راه‌های مختلف است.

رپورتاژ آگهی از راه‌حل‌های پربازده و تاثیرگذاری است که در بهبود رتبه‌ی وب‌سایت از نظر گوگل اثر مستقیم دارد. تاثیر رپورتاژ در طراحی سایت از جهات مختلفی مفید است. دلایل آن را باهم بررسی می‌کنیم. از دیدگاه گوگل، میزان تاثیر بک لینک‌ها روی سئوی سایت، تنها تابعی از «تعداد» آن‌ها نیست، بلکه کیفیت بک لینک‌ها هم در کنار کمیتشان درنظر گرفته می‌شود.

در رپورتاژ، ما بک لینک‌هایی داریم که کیفیت و اعتبار بالایی دارند چون رپورتاژها معمولاً در سایت‌ها و پورتال‌هایی منتشر می‌شوند که از اعتبار، رتبه و اتوریتی (Authority) خوبی برخوردارند. از سوی دیگر، وقتی بک لینکی در متن یک مطلب قرار گرفته، چون نشان‌دهنده‌ی این است که لینک احتمالا به عنوان پیشنهاد به مخاطبان ارائه شده است، از نظر گوگل (نسبت به قرار گرفتن در هدر یا فوتر سایت) اعتبار بیشتری خواهد داشت. خصوصا اگر محتوای لینک با محتوای مطالب سایتی که در آن قرار گرفته مرتبط باشد، امتیاز ویژه‌تری محسوب می‌شود.

همین موضوع یکی از دلایل مهمی است که رپورتاژ را به عنوان یک عامل بسیار موثر در سئو می‌شناسیم.

از طرفی دیگر، همان اعتباری که از اهمیتش برای گوگل صحبت کردیم، از این سمت، برای مخاطب هم وجود دارد. مخاطبان طی شبانه روز دائماً از راه‌های مختلف در حال دیدن تبلیغات هستند؛ تیزرهای تلویزیونی، بنرهای تبلیغاتی سایت‌ها، بیلبوردها و تبلیغات محیطی…این حجم عظیم باعث شده تا تبلیغات به سرعت از ذهن مخاطب پاک شوند یا گاهی به طور ناخودآگاه اصلا دیده نشوند.

در این شرایط رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که چون ظاهر تبلیغاتی ندارد، احتمال دیده شدنش از سوی مخاطب بالاتر می‌رود و چون محتوای تبلیغاتی در قالب یک متنِ غالباً آموزشی یا آگاهی‌دهنده ارائه می‌شود، شانس ماندگاری آن در ذهن مخاطب (نسبت به سایر انواع تبلیغات اینترنتی) بیشتر می‌شود.

اگر با SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که فاکتورهای متعددی از نظر گوگل در سئو مورد بررسی قرار می‌گیرد و میزان بازدید و ترافیک سایت یکی از این عوامل مهم است.

رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، تاثیر مستقیمی بر افزایش بازدید روزانه وب‌سایتتان خواهد داشت و به تبع آن نه تنها بواسطه‌ی داشتن بک لینک باکیفیت، بلکه با ترافیک روزانه‌ی بیشتر، سایت مورد نظر، رتبه‌‌ی بهتری در رده بندی گوگل خواهد گرفت.

یکی از موارد مهمی که نیازمند دقت و توجه زیادی است، انتخاب سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی است. همانطور که گفتیم، رپورتاژ در واقع به این معنات که سایت شما توسط سایت دیگری به مخاطبان پیشنهاد داده می‌شود، پس خود سایت مبدا باید از اعتبار قابل قبولی هم از نظر مخاطبان و هم از نظر گوگل برخوردار باشد.

 

نظر خودتان را ارسال کنید