ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

هفت روش استعلام کد ملی

امروزه از کارت ملی در بسیاری از ادارات دولتی، بانک ها و بسیاری از موسسه ها استفاده می شود؛ به طوری که اگر در برخی از ادارات، کارت نداشته باشید، امکان ارائه خدمت به شما وجود ندارد. ادارات دولتی برای استعلام کد ملی شما به شبکه اطلاعات کشور و همچنین اداره ثبت احوال متصل هستند و با استعلام آن به راحتی هویت شما را تایید می کنند. اما در برخی موارد افراد عادی نیز نیاز دارند تا هویت مشتریان خود را تایید نمایند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید این مقاله به شما کمک می کند تا با روش های مختلف بتوانید کد ملی مشتریان و مراجعان خود را استعلام نمایید.

سامانه استعلام آنلاین کد ملی

کد ملی یکی از شاخصه های هویتی برای افراد بالای 15 سال و دارای شناسنامه است که توسط کارت ملی به افراد ارائه می شود. تمامی اطلاعات هر شخص حقیقی توسط کد ملی افراد ثبت می شود و در صورت استعلام در دسترس قرار می گیرد. روش های آنلاین زیادی برای استعلام کد ملی وجود دارد. با ما همراه باشید با معرفی هفت روش استعلام کد ملی.

ساختار کد ملی

کد ملی افراد یک عدد 10 رقمی است. این عدد ده رقمی شامل سه رقم سمت چپ که نشان دهنده کد شهرستان و محل صدور شناسنامه است، 6 رقم بعدی که یک کد منحصر به فرد برای هر فرد است و رقم آخر که یک کد کنترلی از بین رقم های 1 تا 9 و از روی 9 رقم سمت چپ است، به دست می آید.

استعلام کد ملی1
روش استعلام کد ملی برای سازمان ها و ارگان ها

ادارات یا بانک ها اگر نیاز دارند به صورت آنلاین کد ملی افراد را استعلام بگیرند، باید با مراجعه به وب سایت iran.gov.ir درخواست خود را ثبت نمایند. اما به طور کلی برای احراز هویت مراجعان به صورت الکترونیکی از پایگاه ثبت احوال باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. ارسال نامه به رئیس سازمان ثبت احوال
  2. بررسی تفاهم نامه و مجوز و برگزاری جلسات فنی
  3. در صورت مثبت بودن بند ۲ تحویل نام کاربری و دستور العمل
  4. بهربرداری از سامانه

استعلام کد ملی2

استعلام کد ملی برای افراد عادی

اگر جزئی از ادارات دولتی نیستید و به عنوان یک فرد عادی قصد احراز هویت افراد از طریق سامانه های آنلاین را دارید، باید بدانید دسترسی به جزئیات اطلاعات هویتی امکان پذیر نمی باشد. اما برای استعلام کد ملی می توانید با مراجعه به وب سایت searchline.ir کد ملی اشخاص حقیقی را استعلام نمایید. برای مشاهده تمامی اطلاعات موجود باید در این سامانه ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است که عضویت در این وب سایت ملزم به پذیرش قوانین آن است.

استعلام کد ملی3

روش دریافت و استعلام کد ملی با شماره شناسنامه

کد ملی و شماره شناسنامه متولدین 68 به بعد یکسان است. اما برای احراز هویت افراد قبل از سال 68 توسط شماره شناسنامه می توانید از تلفن های گویای ثبت احوال استفاده نمایید:

۶۶۷۱۰۲۷۰- ۶۶۷۴۲۸۷۶ -۰۲۱

دریافت کد ملی از طریق نام و نام خانوادگی

این امکان برای اشخاص عادی امکان پذیر نمی باشد. در موارد قانونی امکان ثبت شکایت و استعلام کد ملی از طریق نیروهای انتظامی و مراجع قانونی می توانید کد ملی را از طریق ثبت احوال پیگیری نمایید.

دریافت کد ملی در صورت مفقود شدن کارت ملی و یا عدم دریافت آن

اگر تاکنون امکان دریافت کارت ملی را نداشتید و یا از این کد اطلاعی ندارید و یا کد ملی خود را فراموش کرده اید، با شماره تلفن گویای ۰۲۱۶۶۷۰۷۱۳۱ تماس بگیرید و کد ملی خود را دریافت نمایید. این سامانه برای استعلام کد ملی فرد متوفی نیز استفاده می شود.

جستجوی آنلاین کد ملی

برای استعلام صحیح بودن کد ملی می توانی به وب سایت dana-insurance.com مراجعه کنید. این وب سایت متعلق به بیمه دانا است. با وارد نمودن کارت ملی می توانید صحیح یا عدم صحیح بودن شماره ملی را بررسی نمایید.

استعلام کد ملی4

استعلام صحت کد ملی همراه با شهر محل صدور

سامانه اینترنتی kitset.ir برای استعلام کد ملی مورد استفاده قرار می گیرد. در این وب سایت با استعلام کد ملی یا جستجو بر اساس شهر محل صدور می توانید صحت شماره ملی را بررسی نمایید.

استعلام کد ملی5

اپلیکیشن استعلام کد ملی و محل تولد

استفاده کنندگان گوشی تلفن همراه اندروید می توانند با استعلام کد ملی در اپلیکیشن mordad صحت آن را بررسی کنید. شما کافیست با مراجعه به استور های اندرویدی، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود نمایید و با وارد کردن نام استان و شهر مورد نظر، کد ملی را بررسی نمایید.

استعلام کد ملی6

دیدگاه های این مطلب

نظر خودتان را ارسال کنید