ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

نمایش دیدگاه شبکه های اجتماعی در وردپرس با Social Comments

سلام دوستان:
اغلب موارد، در هنگام عیب یابی یا در زمان بروز تداخل بین افزونه ها، توصیه میشود که همه افزونه ها را غیر فعال کرده و آن ها را یک به یک مجددا فعال و بررسی کنید. بدترین حالت ممکن ، زمانی است که به پنل مدیریتی وردپرس دسترسی ندارید! بنابراین نمی توانید افزونه ها را به راحتی غیر فعال کنید. چاره کار چیست؟
در این مقاله 2 روش کاربردی جهت غیر فعال کردن افزونه ها بدون ورود به پنل وردپرس را با هم بررسی میکنیم.

غیر فعال کردن افزونه های بدون ورود به پنل وردپرس

دو روش برای غیر فعال کردند افزونه ها بدون ورور به پنل وردپرس وجود دارد:

  1. از طریق FTP
  2.  از طریق phpMyAdmin

 

غیرفعال کردن افزونه ها از طریق FTP

در این روش به مسیر /wp-content/ رجوع کنید. در داخل پوشه wp-content ، یک پوشه به نام plugins خواهید دید. این محلی است که تمام افزونه هایی که در وب سایت شما نصب شده را ذخیره میکند.

بر روی پوشه plugins کلیک راست کرده و Rename را انتخاب کنید. نام پوشه افزونه را به “plugins.deactivate” تغییر نام دهید. هنگامی که این کار را انجام دهید، تمام افزونه های شما غیر فعال خواهند شد.

معمولا وقتی که وردپرس از ناحیه مدیریت قفل شده است، این روش استفاده می شود. اگر عدم ورود به سایت مربوط به افزونه ها باشد در زمان غیر فعال کردن افزونه ها، باید بتوانید به قسمت مدیریت وردپرس خود وارد شوید.

پس از انجام این کار و ورود به وردپرس به مسیر /wp-content/ بروید و نام “plugins.deactivate” را به Plugins تغییر دهید. حالا در محیط وردپرس افزونه های خود را یکی یکی فعال کنید و آن ها بررسی کنید. به این صورت متوجه خواهید شد که کدام یک از افزونه ها مشکل عدم ورود به سایت را ایجاد کرده است.

 

غیر فعال کردن افزونه ها از طریق phpMyAdmin

روش FTP بسیار ساده است، اما می توانید تمام افزونه ها را با استفاده از phpMyAdmin نیز غیر فعال کنید.

برای غیرفعال کردن افزونه ها بدون ورود به پنل وردپرس، ابتدا باید به داشبورد میزبانی خود وارد شوید. در این مثال ما داشبورد cPanel را نشان میدهیم. داشبورد حساب میزبانی شما ممکن است متفاوت باشد.

بر روی نما phpMyAdmin زیر بخش پایگاه داده کلیک کنید.

این کار phpMyAdmin را در یک پنجره مرورگر جدید راه اندازی خواهد کرد. سپس باید پایگاه داده وردپرس خود را انتخاب کنید، که در اینجا قادر به مشاهده تمامی جداول پایگاه داده خواهید بود.

همان طور که می بینید تمام جداول در پایگاه داده دارای پیشوند WP_ قبل از نام جدول هستند (جداول شما ممکن است یک پیشوند متفاوت داشته باشند.)

بر روی جدول wp_options کلیک کنید. در داخل جدول wp_options چندین ردیف برای تنظیمات بخش های مختلف مشاهده می کنید. گزینه ‘active_plugins’ را پیدا کنید و سپس روی لینک «Edit» کنار آن کلیک کنید.

در صفحه بعد، باید مقدار فیلد option_value را به 0:a:{} تغییر دهید و سپس بر روی دکمه go کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. (مقدار صفر تنظیم می کند که افزونه های شما در حالت غیر فعال قرار بگیرد.)

در پایان، موفق به غیر فعال کردن افزونه ها بدون ورود به پنل وردپرس و با استفاده از phpmyadmin می شوید. اگر یکی از افزونه های شما باعث بروز خطا یا تداخل و عدم دسترسی به محیط وردپرس شده باشد، اکنون قادر به ورود به محیط وردپرس خود هستید سپس یکی یکی افزونه را فعال کنید تا به افزونه ناسازگار برسید!

جمع بندی

در بسیاری از موارد و به دلیل ناسازگاری بین افزونه ها و خطاهای ناشی از آن قادر به ورود به پنل مدیریتی وردپرس نیستیم. در این هنگام تنها راه پیدا کردن منشا مشکل، بررسی تک تک افزونه ها است. دو روش برای غیر فعال کردن افزونه در هنگام عدم دسترسی به WP-Admin وجود دارد با غیر فعال سازی افزونه ها، قادر به ورود به محیط وردپرس خود خواهید شده و میتوانید افزونه ناسازگار را پیدا کنید.

دیدگاه های این مطلب

نظر خودتان را ارسال کنید