ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

مدیریت شبکه های بی سیم درویندوز ۸ و ۱۰ 

با سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی.

manage wifi

هر وقت کامپیوتر خود را روشن می کنید بطور خودکار به شبکه وای فایی که از قبل در آن ذخیره شده است متصل می شود. که امکان این هست که تعداد شبکه های بی سیمی که به آنها متصل شده اید و نام آنها در سیستم تان ذخیره شده است زیاد باشد. اما اگر بخواهید یکی از این شبکه ها در اولویت اتصال قرار داشته باشد باید چکار کرد؟ با ما همراه باشید.

 

در ویندوز ۷ یک ابزار گرافیکی برای این امر وجود داشت، اما در ویندوز ۸ و ۱۰ چنین ابزاری نیست و  باید از طریق خط فرمان برای تغییر آن استفاده کنید.

قدم اول این است که باید ببینید که در سیستم شما اولویت با کدام شبکه بی سیم است. برای این کار به مسیر زیر بروید. Settings>Network & Internet> Wi-Fi>Manage Known Networks در این پنجره لیست شبکه های بی سیم خود را بر اساس اولویت می بینید. البته ویندوز در این پنجره اجازه هیج گونه تغییری را به شما نخواهد داد.

 

setting

 

 

چگونگی مدیریت شبکه های بی سیم درویندوز ۸ و ۱۰

اگر قصد دارید که یکی از شبکه ها را از لیست حذف کنید می توانید با کلیک کردن روی نام شبکه و انتخاب Forget (فراموش کردن ) این کار را انجام دهید. با انجام دادن این کار نام شبکه دیگر در لیست نخواهد آمد و امکان اتصال به آن نیست مگر اینکه خود بخواهید.

 

delet network

 

 

چگونگی تغییر اولویت شبکه های بی سیم:

برای تغییر اولویت شبکه های بی سیم باید دستی آن ها را تغییر داد، و آن هم باید از خط فرمان ادمین استفاده کنید.

روی دکمه استارت، کلیک راست کرده و گزینه Command Prompt )Admin) را انتخاب کنید.

 

Command Prompt )Admin)

 

اکنون جهت دیدن لیست شبکه های بی سیم بر اساس اولویت آنها در خط فرمان، دستور زیر را تایپ کنید.

 netsh wlan show profiles

اکنون لیستی مشابه چیزی که در پنجره ستینگ دیدید به نمایش در می آید. اینجا دو نکته را نباید فراموش کنید: اولا نام واسطی که می خواهید در اولویت لیست شبکه های بی سیم تان قرار گیرد و سپس نام شبکه مربوط به آن که در اینجا به عنوان مثال ما نام واسط Wi-Fi و نام شبکه Remora را انتخاب کردیم.

 

Remora

 

الان برای اولویت دادن به شبکه انتخابی خود باید فرمان زیر را در خط فرمان تایپ کنید و بجای “WiFi-nam” نام شبکه بی سیم که در مثال ما Remora و به جای “interface-name” نام واسط مورد نظر که در اینجا Wi-Fi می باشد را وارد کنید. و در پایان با قرار دادن یک عدد به جای “#” مقدار اولویت آن را مشخص کنید.

netsh wlan set profileorder name="WiFi-name" interface="interface-name" priority="#"  
netsh wlan set profileorder name="Remora" interface="Wi-Fi" priority="1"

 

image

 

اکنون دوباره فرمان netsh wlan show profiles را تایپ کنید تا تغیرات اعمال شده در اولویت شبکه های بی سیم موجود در سیستم تان را ببینید. در عکس زیر می بینید که شبکه انتخابی ما برای مثال در اولویت لیست قرار گرفته است.

 

code

موفق و پیروز باشید.

نظر خودتان را ارسال کنید