ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

همه آنچه باید برای شرکت در آزمون دکتری بدانید

آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه‌های دولتی و آزاد با رعایت ضوابطی در روز جمعه چهارم اسفند ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

آزمون دکتری

 

برگزاری هم زمان آزمون دکترای دولتی و آزاد / یکسان بودن سوالات آزمون دکترای دولتی و آزاد تا چندی پیش سیل جمعیت داوطلبان شرکت کننده در کنکور مربوط به مقطع کارشناسی بوده است اما امروزه این جمعیت به تحصیلات تکمیلی و کنکور مقطع دکتری تسری پیدا کرده است.

تمامی متقاضیان ورود به دوره دکتری در تمامی رشته ­های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون «سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی» مصوب ۱۸ اسفندماه ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی» آزمون یکسان خواهند داشت و دانشگاه آزاد گزینش و مصاحبه‌های عملی را انجام می‌دهد که در زیر شرایط داوطلبان ذکر شده است:

داوطلبان ادامه تحصیل دکتری تخصصی می‌توانند از روز چهار شنبه اول آذرماه تا پایان روز سه شنبه ۱۷ آذر ماه با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی http://www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی کامل در مورد رشته مورد نظر، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط عمومی شرکت داوطلبان در آزمون دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبان مقاطع دکتری تخصصی در صورت داشتن شرایط لازم مطابق مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام هیچگونه محدودیتی در ثبت‌نام دوره‌های مختلف آن مقطع ندارند. به عبارت دیگر داوطلب به طور همزمان امکان ثبت نام در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع دکتری تخصصی را دارا است.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند با توجه به علاقه و بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در یک مجموعه امتحانی حداکثر تا ۴۰ رشته‌محل را انتخاب کنند. هم‌چنین درباره متقاضیان بدون آزمون این مقطع، رعایت شرط تجانس و سایر شروط با توجه به ضوابط موجود در دفترچه راهنما الزامی است.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون و با آزمون دکتری

متقاضیان دکتری تخصصی بدون آزمون معدل کل حداقل ۱۸/۵ برای رشته‌های علوم انسانی، حداقل ۱۷ برای رشته‌های پزشکی و دامپزشکی و حداقل ۱۷.۵ برای سایر رشته‌ها یکی از شروط اساسی ثبت نام است.

انتخاب حوزه امتحانی می‌تواند با اولویت رشته‌محل‌های انتخاب شده متفاوت باشد. به عبارت دیگر داوطلب می‌تواند به راحتی در شهر محل سکونت یا نزدیک به آن بدون در نظر گرفتن اولویت رشته‌محل‌های انتخابی خود آزمون دهد.

این دسته از متقاضیان به هیچ عنوان نمی‌توانند حوزه امتحانی و یا دانشگاه انتخابی خود را، واحد محل خدمت انتخاب کنند و عدم رعایت این ضوابط منجر به لغو قبولی آنان می‌شود.

امکان ویرایش برای دوره‌های با آزمون و بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی برای داوطلبان با استفاده از شناسه و رمز ثبت نام کارت اعتباری خریداری شده تا پایان مدت زمان ثبت نام فراهم خواهد بود و پس از آن امکان تغییر وجود ندارد و آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد درروز جمعه چهارم اسفند ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

شرایط پذیرش و ثبت نام دکتری دانشگاه های دولتی

برطبق اعلام سازمان سنجش، متقاضیان ورود به دوره دکتری در تمام رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دوره‌­های دکتری (Ph.D) شرکت کنند.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته مطابق شیوه‌­های « آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می­‌شود:

سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌­گیرد: آزمون متمرکز (۵۰ درصد). سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد). مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) است.

نظر خودتان را ارسال کنید