ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

جذاب نشان دادن تبلیغات در 9 روش

روش های جذاب تر کردن تبلیغات

موفقیت یک تبلیغات حرفه ای و قوی در نوع طرح آن تبلیغ است پس قبل از این که تبلیغات خود را منتشر کنید باید به این 9 نکته توجه داشته باشید تا بتوانید تبلیغات جذاب تری داشته باشید. پس اگر میخواهید در تبلیغات از رقبای خود پیشه بگیرید با مسترآموز همراه باشید.

1.آزمایش متن «خب که چی؟»

زمانی که متن تبلیغ خود را نوشتید، آن را بخوانید. اگر احساس کردید که مخاطبتان نسبت به متن شما واکنش «خب که چی؟» می دهد پس آن را باز نویسی کنید. این کار را بار ها تکرار و متن خود را باز نویس کنید. وقتی واکنش مخاطبتان از سوال «خب که چی » به «این دقیقا همان چیزی است که دنبالش بودم. چطور می تونم آن را به دست آروم؟» تغییر کرد شما موفق شدید که متن جذاب برای تبلیغ خود پیدا کنید. هنگامی که متن تبلیغاتی شما از آزمایش «خب که چی؟» سر بلند بیرون آمد می توان گفت متن شما قوی بوده و شما یک مرحله نسبت به رقبا پیشرفت کرده.

به طور مثال در متن تبلیغ خود نوشتید « ما بزرگ ترین تولید کننده بیسکویت و شیرینی در ایران هستیم» . قطعا مخاطب شما بعد از خواندن این متن با خود می گوید  «خب که چی؟» و بی تفاوت از آن میگذرد اما اگر بنویسید « بزرگترین تولید کننده بیسکویت ها و شیرینی های بدون قند» حتما افرادی که مشکل قند خون دارند یا حتی کسانی که مشکل قند خون هم ندارند با خود میگویند. این دقیقا همان چیزی که به دنبالش بودم

1.محرک های کلیدی در تبلیغات

برای اینکه محصول یا خدماتتان فروش عالی داشته باشد باید از کلمات کلیدی محرک استفاده کنید. مثلا «برای در امان بودن از ترافیک و آلودگی از خدمات غیر حضوری ما استفاده کنید». تبلیغات شما باید حتما یک یا چند متن محرک داشته باشد. شرکت اپل در تبلیغات خود تاکید به جایگاه و منزلت شما با داشتن این گوشی داشته بجای اینکه روی مشخصات فنی تاکید کند. این شرکت در این تبلیغات رو کسب لذت متمرکز شده.شما هم می توانید این سوال را خود داشته باشید که خدمات و محصولات من چه لذت و آرامشی دارد و از چه درد و ترسی دوری می کند. اگر در تبلیغات این سوال را از خودتان بپرسید قطعا تبلیغ گیرا و جذاب تری خواهید داشت.

3.اثبات مناسب بودن قیمت

اثبات قیمت، با تولید محصول باکیفیت می باشد باید نشان دهید ارزش محصولات شما نسبت به قمیت آن ناچیزی می باشد. همیشه سعی کنید محصولاتی تولید کنید که مشتریان حاضر به پرداخت 10 برابر قیمت اصلی محصول یا خدمات شما باشند. اگر شما بخواهید محصولات خود ارزان تر از ارزش واقعی بفروشید کار بسیار ساده ای می باشد و در طولانی مدت باعث کاهش ارزش محصولات شما می شود.

خیلی از افراد به نداشتن اطلاعات کامل از محصولات خود، مزایای آن را تبلیغ نمی کنند در صورتی که فروش خوبی هم دارند ولی در فروش بلند مدت نمی توانند موفق باشند

4.مخاطبان خود را دقیق تر بشناسید.

مخاطبان شما دارای ترس ها، نیاز ها، نگرانی ها، باورها، رفتار ها و علایق متفاوتی هستند. شما باید مخاطب هدف خود را تحلیل کنید. کریستین بوک می‌گوید: «روش من برای متقاعد کردن گروه هدف، تماس با آن‌ها و دعوت یک یا دو نفر از گروه برای شام و صحبت جدی‌تر است. همچنین با 15 تا 40 نفر از آن‌ها تماس تلفنی می‌گیرم تا نظرات زیادی به‌ دست آورم. به جلسات و نمایشگاه‌هایی می‌روم تا آن‌ها را پیدا کرده و با کلیات شخصیت آن‌ها آشنا شوم. در حالت ایده‌ال، تعدادی از آن‌ها را سال‌ها در زندگی خصوصی‌شان همراهی می‌کنم. به این ترتیب، انگیزه‌های کلیدی واقعی آن‌ها را می‌شناسم.»

5.با مخاطبین خود، خودمانی باشید.

تبلیغات خود را با زبان ساده و درک راحت تر برای مخاطب خود ارائه دهید. سبک های طبیعی و محاوره ای  به کار ببرید یا به زبان ساده تر آن چیزی که مییگویید بنویسید. اصلا از متون رسمی و خشک یا کلمات سنگین استفاده نکنید. در ایران اکثرا در تبلیغات خود از متون رسمی استفاده می کنند که این کار تاثیر گذاری تبلیغات را به شدت پایین می آورد.استفاده از متون دوستانه و خودمانی تبلیغات شما را جذاب تر می کند.

6.فرصت ها را شناسایی کنید

رویداد های روز و اخبار را دنبال کنید و به آن توجه داشته باشید که این رویداد ها می توانید بهترین بهره برداری را داشته باشید. در برقراری ارتباط مفید با مشتریان فعلی موضوع مناسب را انتخاب کنید. برای مشتریان جدید تبلیغ کنید و در  رسانه ها شهرت را جستجو کنید. مسائل جدیدی که بازار هدف درباره آن بحث می کند حتما جذابیت دارد . این موضوع جذابیت تبلیغات را بیشتر می کند.

7.با بهترین نقطه قوت خود تبلیغ کنید

ارزشمند ترین موارد محصولات و خدمات خود را در آخر تبلیغ استفاده نکیند. این مورد در اکثر تبلیغات دیده می شود. جذابیت اول تبلیغات باعث می شود که مخاطب ترقیب به خواندن ادامه تبلیغ می شود. پس با تمرکز بر روی اول تبلیغات می توانید تبلیغ جذاب تری داشته باشید.

8.اعتماد ایجاد کنید

متقاعد کرد مردم یکی از کلید های اعتماد کردن آن ها هست. با این کار می توانید خواننده تبلیغ را درگیر محصول خود کنید. روی این مورد خیلی حساس باشید چون اگر نتوانید اعتماد سازی انجام دهید در بقیه موارد گفت شده نمی توانید موفق باشید. برای جلب اعتماد بیشتر در تبلیغات خود بزرگ نمایی نکنید. تبلیغات هر چه قدر به واقیت نزدیک تر باشد اعتماد خواننده تبلیغات بیشتر می شود. اگر محصول خود را آنچه که هست تبلیغ نکنید، خریدار بعد از خرید با چیزی غیر آنچه تبلیغ کرد مواجه شود باعث نا امیدی خریدار می شود که این امر نیز در طولانی مدت اثر منفی دارد.

9.مصور کردن تبلیغات

واژه های تصویری در تبلیغات می تواند به درک مخاطب کمک شایانی کند. مثلا ارائه خدمات IT به هیچ وجه تصوری نیست اما جمله «نصب دوربین های مداربسته» تصویری است. به کاربردن «با کیفیت ترین محصول» در تبلیغ تاثیری بر مخاطب ندارد. شما باید بتوانید کیفیت محصولتان را به شکل مصور توضیح دهید تا مخاطب شما شکل کیفیت محصولتان را در ذهن خود نقش دهد که تاثیرگذاری این کار در تبلیغ شما بیشتری خواهد شد.

نظر خودتان را ارسال کنید