ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش کار با htaccess. در وردپرس

کار با htaccess. در وردپرس یکی از مواردی که دانستن آن در مدیریت سایت اهمیت بالایی دارد..htaccess. یک فایل با محیط متنی می‌باشد که جهت پیکربندی پوشه‌های مختلف در بعضی از وب سرورها به کار می‌رود.

آموزش کار با htaccess. در وردپرس

htaccess. زبان ارتباطی سایت با وب سرور است. مجموعه مواردی که می توان توسط htaccess. آنها را مدیریت کرد :

ریدایرکت دائمی و موقت
کنترل سطح دسترسی ها
شخصی سازی تنظیمات نمایشی
فعالسازی کش به منظور افزایش سرعت سایت

htaccess. یک فایل مخفی است که نقطه در ابتدای آن قرار دارد و بصورت htaccess. می باشد. در سی پنل برای مشاهده این فایل می بایست پس از ورود به File Manager ، در صفحه بازشده در قسمت بالا سمت راست بر روی گزینه Settings کلیک کرده و طبق تصویر زیر عمل نمایید:

کار با htaccess

 

 

ریدایرکت دائمی و موقت

ریدایرکت یا تغییر مسیر یکی از روشهای متداول در سئو و مدیریت سایت است. همانطور که  از این روش برای هدایت کاربران  از یک آدرس به آدرس دیگر استفاده می شود.

  • ریدایرکت 301 یا تغییر مسیر دائمی
  • ریدایرکت 302 یا تغییر مسیر موقت

ریدایرکت 301 یا تغییر مسیر دائمی

ریدایرکت 301 یا دائمی کاربر ، ربات ها و اعتبار به صفحه جدید منتقل می شوند.در این حالت تمامی اعتبار صفحه انتقال یافته به صفحه مورد انتقال هدایت می شود. فرض کنید قصد دارید URL صفحه ای از سایت تان را که دارای رتبه مناسب در نتایج جستجو قرار دارد تغییر دهید. در این حالت است که می توانید به راحتی با ری دایرکت 301 انتقال آدرس را به صفحه جدید انجام دهید.

 

ریدایرکت 302 یا تغییر مسیر موقت

ریدیرکت 302 یا انتقال موقت نوع دیگری از انتقال است.در دیدایرکت 302 یا موقت تنها کاربر و ربات ها به صفحه جدید منتقل می شوند و اعتبار باقی می ماند.

از این نوع تغییر مسیر معمولا برای انتقال کاربر به صفحات دیگری بصورت موقت استفاده می شود.در این حالت اعتبار صفحه انتقال یافته حفظ و تنها محتوا و url آن تغییر می کند.

کنترل سطح دسترسی ها

برای کار با htaccess. در وردپرس می توان چندین نوع محدودیت را تعریف کرد. از میان محدودیت ها  به دو مدل محدویت کردن آی پی و محدویت دسترسی به فایل می توان اشاره کرد.

شخصی سازی تنظیمات نمایشی

امکان مدیریت تنظیمات نمایشی یکی از مواردی  است که سی پنل برای ابزار تعاملی در نظر گرفته است. فرض کنید مسیری از سایت شما دارای تعدادی فایل تصویری است. با ابزار Indexes سی پنل می توان نحوه نمایش آنرا تعیین کرد. برای دسترسی به Indexes پس از ورود به سی پنل در قسمت ADVANCED بر روی Indexes کلیک کنید.  صفحه ایی ظاهر می شود که در آن لیست دایرکتوری های هاست خود را مشاهده خواهید کرد. برای مثال بر روی public_html که دایرکتوری اصلی محتوای سایت است کلیک کنید طبق تصویر زیر چهار گزینه برای انتخاب شما در دسترس خواهد بود.

شخصی سازی تنظیمات نمایشی

 

  • Default System Setting : تنظیمات پیشفرض
  • No Indexing : عدم نمایش بصورت لیست
  • Standard Indexing (filename only) : نمایش استاندارد (نام فایل)
  • Fancy Indexing (filename and description) : نمایش کامل (نام فایل و توضیحات آن)

فعالسازی کش به منظور افزایش سرعت سایت

برای کار با htaccess. در وردپرس فعال کردن کش یکی از متداولترین روشهای افزایش سرعت دسترسی به سایت می باشد. این موضوع باعث شده است تا بازدیدکنندگان در بازدیدهای بعدی بخش هایی از محتوای ثابت سایت را مجددا فراخوانی نکنند و طبق محتوای قبلی نمایش داده شود. این موارد میتواند متن، الگوها و ساختار نمایشی سایت باشد که در بالا رفتن سرعت دسترسی به سایت نقش مهمی را ایفا می کند.

برای رزرو آموزش غیر حضوری با ما در ارتباط باشید.رزرو کلاس خصوصی

 

نظر خودتان را ارسال کنید