ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

تاثیر منفی کپی مطالب در سئو سایت و گوگل!

با سلام به دوستان عزیز و همراهان مِستر آموز.

 

prevent-content-copy

امروز تاثیر سایت ها بر کسب و کار ها خیلی تاثیر گذار بوده، به طوری که صاحبان سایت های پربازدید یا بهتر بگوییم دارای امتیاز سئو بالا که موتورهای جستجو مانند گوگل زود آن ها راه پیدا کنند خیلی می توانند در اینترنت مانور بدند و روز به روز کسب و کارشان را گسترش بدهند. اما برای بالا بردن سئو سایت خود تکنیک های لازم است. برای یادگیری افزایش سئو می توانید در انتهای همین صفحه به مطالب مرتبط بروید.

اما چیزی که ما امروز قصد داریم بررسی کنیم این است که چه چیزی میتواند سئو سایتمان را پایین بیاورد. با ما همراه باشید.

 

کپی مطالب و محتوا سایت های مختلف

یکی از مواردی که سئو سایت ما را به شدن پایین می آورد، کپی مطالب و محتوا سایت های مختلف است ممکن است برخی فکر کنند که هیچ ضرری ندارد، اما لازم است بدانید که همین کار بظاهر کوچک عواقب جبران ناپذیری دارد!  از مشکلات بزرگ این کار این است که رتبه خود را در گوگل از دست می دهید و احتمال پنالتی شدن شما هم افزایش می یابد.

 

مفهوم کلی و منظور از کپی محتوا و مطالب :

به مطالب که بیشتر از یک جا در اینترنت وجود داشته باشند مطالب تکراری گفته می شود. اجازه بدهید اینطور بگویم، به عنوان مثال شما در مورد سئو یک مطلب مینویسید و نام آن را سئو چیست می نامید. سپس یک کاربر دیگر همین نوشته شما را کپی کند. در همچین حالتی هردوی شما محتوایی تکراری و مشابه دارید. این یک چالش به حساب می آید. همانطور که با ارسال ایمیل انبوه با چنین حالتی مواجه میشوید.

محتوای که تکراری باشد چیز بد یا غلطی نیست اما مثالی که در بالا آورده شد مصداق سرقت ادبی و نوشتاری است. گوگل مجازاتی در مورد محتوای تکراری در نظر نمی گیرد، ولی فقط یکی از سایت ها را در نتایج جستجو نمایش می دهد. و متاسفانه، در سئو سایت گوگل آن چنان برایش مهم نیست که کدام محتوا زودتر ارائه شده است بلکه به قدرت و ارزش سایت (Authority) توجه میکند.

 

اما بحثی که همیشه وجود دارد این است که هیچوقت سایت های معتبر مطالبی را حداقل از سایت های کوچک تر کپی نمی کنند. ولی سایت های بزرگ همیشه از کپی شدن مطلبشون شاکی هستند. اما این اتفاق روی رتبه سایتهای که بزرگ و با محتوای خوب هستند تاثیری نمی گذارد، چون سایت هایی که کپی می کنند به دلیل کیفیت پایین محتوایشان توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. با این حال راه های قابل قبولی برای برخورد با مطالب تکراری در سئو برای اهداف قانونی وجود دارد.

 

چگونه محتوای کپی را مدیریت کنیم؟

برا انجام اینکه در اولین قدم محتوای سایت های دیگر را بدون کسب اجازه از صاحب سایت کپی نکنید. اینکار علاوه بر اینکه برای سایت شما مضر است برای سایت مرجع و خواننده محتوا نیز تبعات بدی دارد.

اگر از قسمتی از محتوای یک سایت دیگر را مورد استفاده قرار میدهید، به آن امتیاز دهید یا به سایت مرجعی که از آن کپی کردید بک لینک دهید.
در صورتی که در سایتتان محتوای تکراری وجود دارد از تنظیمات ریدایرکت ۳۰۱ استفاده نمائید تا گوگل فقط صفحاتی که شما مشخص کرده اید را ایندکس کند.
توجه کنید گوگل فقط دامنه مورد نظر شما را ایندکس می کند. یعنی با www یا بدون آن http://www.webamooz.co یا http://webamooz.co. ممکن است گوگل با آدرس های با یا بدون www عکس العملی متفاوتی دارد. و به عنوان صفحاتی متفاوت ایندکس کند که نتیجه آن آسیب رسیدن به بازدید سایت شما است. میتوانید اولویت خود را در کنسول جستجو تنظیم کنید.

 

در صوتی که میخواهید محتوای یک نویسنده مهمان را تایید کنید. مطمئن شوید که در جای دیگر منتشر نشده باشد. چون نویسندگان مهمان توجهی به مشکلات محتوای تکراری نمی کنند.

 

پیوند محتوا

به انتشار مجدد محتوای شما در سایت دیگری پیوند محتوا می گویند. در صورتی که پیوند محتوا به درستی توسط سایتی که محتوا را باز نشر میکند انجام شود، دیگر با مشکلات محتوای تکراری مواجه نخواهد شد. برای آشنایی با چند روش پیوند محتوا با در نظر داشتن مسئله سئوی قانونی چند روش زیر را بخوانید.

استفاده از (rel=canonical tag)

یکی از امن ترین و مطمئن ترین راه ها برای اطمینان از نداشتن مشکل محتوای تکراری، بکار بردن  تگ متعارف نگارش در مقاله بازنشر شده است. اینکار به گوگل میگوید که این مقاله با مقاله اصلی در ارتباط است و لذا باید ایندکس شود و هرگونه رنکی که برای مقاله اصلی لحاظ میشود برای این مقاله نیز بایستی در نظر گرفته شود.

meta noindex tag

این روش هم مانند روش بالا عمل می کند و سایت بازنشر کننده یک متا تگ noindex در صفحه پیاده سازی میکند که به موتور جستجو میگوید صفحه را از ایندکس خود خارج کند.

پاکسازی لینک از مقاله اصلی

شما همچنین میتوانید از یک لینک متنی تمیز در مقاله خود استفاده کنید. به عنوان مثال، بسیاری از نکاتی که در زمینه پیوندهای محتوا گفته میشود میتواند در قالب مقاله ای با عنوان “پیوندهای محتوا چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟” قرار گیرد.

از این روش زمانی استفاده کنید که به فایل HTML مقاله تان دسترسی ندارید و نمیتوانید از تگ rel=canonical استفاده کنید.

موفق و پیروز باشید.

دیدگاه های این مطلب

نظر خودتان را ارسال کنید