ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه

افرادی که مشغله زیادی دارند نیاز به نظم و برنامه ریزی را بسیار در زندگی خود احساس می کنند. تا زمانی که نظم در زندگی وجود نداشته باشد ممکن است برای انجام یک کار، از دیگر کار ها باز بمانیم. امروز در مستر آموز به شما روش هایی را نشان می دهیم که با استفاده از تصویم آن ها می توانید زمان خود را به خوبی نترل کنید.

سرویس های کنترل زمان با تقویم فارسی

تا به حال همه ما از کاغذ و قلم برای برنامه ریزی کارهای روزانه خود استفاده کردیم. اما با این مشکل مواجه شدیم که یا کاغذ مورد نظر دائم در دسترس نیست یا به راحتی گم می شود. دنیای دیجیتال امروزی این مشکل را برای شما رفع کرده است. در ادامه این مقاله روش هایی را بررسی می کنیم که به کمک آن ها می توانید زمان روزانه خود را کنترل و برنامه ریزی نمایید.

نرم افزار اکسل برای ساخت تقویم روزانه

اگر از جمله افراد تحصیل کرده در دانشگاه باشید حتما با این نرم افزار توسعه داده شده مجموعه آفیس آشنایی دارید. این نرم افزار ششرکت مایکروسافت به صورت خانه های جداگانه طراحی شده و امکانات مختلفی دارد. از جمله این امکانات می توان به ساخت تقویم اشاره نمود. لازم به ذکر است که این نرم افزار کاربردی یک تقویم پیش ساخته هم دارد که می توانید به صورت قالب اولیه از آن استفاده کنید و پس از به اشتراک گذاری آن، با دیگران افراد درون پروژه مشورت کرده و توسعه را در آن لحاظ کنید.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه1

استفاده از تقویم گوگل

موتور جستجوی گوگل تحت توسعه شرکت گوگل هم می تواند گزینه های بسیاری برای ساخت تقویم در اختیار شما قرار دهد. تقویم این سرویس به صورت گروهی می تواند در اختیار شما قرار گیرد و به این صورت است که به شما امکان برنامه ریزی برای یک پروژه را هم می دهد. این تقویم به دو صورت توسعه یافته است. روش اول آن به این صورت است که شما برای یک پروژه به صورت جداگانه برای افراد مختلف وظایف مشخص با زمان تحویل و انجام تعیین می کنید و برای آن ها ارسال می کنید تا روند انجام آن را بدانند. در ان حین شما می توانید این تقویم را ویرایش کنید یا به نحوه پیشرفت آن وظایف نظارت کنید. همچنین یک روش دیگر استفاده از این نقویم به این صورت است که شما وظایف، مدت زمان و نحوه انجام را در تقویم مشخص می کنید و به صورت گروهی به آن نظارت می کنید و پوژه را به صورت زمان بندی شده جلو می برید. اشتراک گذاری در این تقویم به صورت آنی است و به روز رسانی آن در لحظه به دیگرن اطلاع داده می شود.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه2

نمایش Timeline یکی دیگر از ویژگی های خوب این تقویم است که این امکان را به شما می دهد به صورت کلی و زمان دار به پروژه نگاه کنید و زمان هر کدام را در صورت نیاز بهبود دهید.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه3

همچنین در این تقویم این امکان وجود دارد که محدودیت های موجود برای هر قسمت از پروژه را مشخص نمایید. به این صورت که اگر یک قسمت از پروژه به ابزاری نیاز دارد و شما نمی توانید این ابزار را در آن تاریخ فراهم آورید با اضافه نمودن این نکته در تقویم، مدیرا را در جریان این اطلاعات قرار می دهید.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه4

همچنین یکی از نکات قابل توجه این تقویم استفاده از هشتگ ها است. شما می توانید از این هشتگ ها برای دسترسی راحت تر به یک نقطه زمانی استفاده کنید.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه5

گزازش های موجود در این تقویم را می توانید به صورت خروجی گرفته شده تهیه کنید و یک نسخه متنی پی دی اف را دریافت کنید.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه6

نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین  Gantt Chart

مدیریت پروژه به علمی گفته می شود که شما با توجه به منابعی که در دسترس دارید، پروژه را به بهترین نحو زمان بندی کنید. یان امکان در نرم افزار های بسیاری فراهم شده است اما استفاده از این نرم افزار ها با توجه به قابلیت های بسیاری ممکن است گیج کننده باشد. این سرویس که به Gant chart معروف است، تقویم خود را با جزئیات زیاد رسم کنید و نقاط عطف و زمان بندی آن را برای نمایش همه اعضا ترسیم کنید. پیشرفت های موجود را معین کنید، وظایف را به هر کس انتقال دهید و از امکانات آن به خوبی استفاده نمایید. استفاده از آن نیاز به آموزش اعضای مختلف دارد.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه7

 مدیریت پروژه با نرم افزار Asana

از جمله برنامه های دیگری که در کنار نرم افزار MSP یا دیگر نرم افزار ها می تواند در مدیریت پروژه به شما کمک کند همین نرم افزار است. تمامی امکانات برای برنامه ریزی پروژه در این نرم افزار گنجانده شده است. همگام سازی این نرم افزار با Outlook، iCal و بسیاری از تقویم های دیگر هم وجود دارد.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه8

امکان زمان بندی چند پروژه به صورت همزمان در این نرم افزار گنجانده شده و هر کاریکه به زمان بندی و تنظیم زمان با توجه به محدودیت نیاز داشته باشد توسط این نرم افزار قابل استفاده است. امکان خروجی گرفتن در این نرم افزار هم از ویژگی های دیگری است که شما می توایند از آن ها استفاده نمایید.

سرویس های آنلاین و آفلاین مدیریت تقویم پروژه9

نظر خودتان را ارسال کنید