ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

به این 3 دلیل رنو کولیوس 2018 نخریم

یکی از با سابقه ترین کمپانی‌های خودروسازی اروپا، رنو است که از سال ۱۸۹۸ توسط یک مهندس جوان فرانسوی و برادرانش تأسیس شد. اولین اتومبیل رنو که در این کارخانه توسط برادران جوان ساخته شد به یکی از دوستان خانوادگی فروخته شد. امروز که بیش از یک قرن از تأسیس این کمپانی می‌گذرد رنو دوره‌های مختلفی را مانند جنگ‌های جهانی پشت سر گذاشته و بعد از فراز و فرودهای مکرر در چهار دهه اخیر تمرکز خود را بر نوآوری و استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز برای تولید خودروهای با کیفیت قرار داده است. رنو کولیوس مزایای متعددی دارد که هر کدام از آن‌ها برای خرید این خودرو کافی است. 4 دلیل قانع کننده برای خرید کولیوس 2018 عبارتند از آپشن‌های حرفه‌ای، طراحی کابین و رنگ بندی خاص و مشخصات فنی عالی. اما در این مقاله ما با دید موشکافانه به دنبال 3 مشکل رنو کولیوس گشته‌ایم؛ بلاخره هر گلی یک خار دارد.

معرفی رنو کولیوس

خودروی رنو کولیوس یک شاسی بلند کامپکت است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه خودروی ژنو به عنوان یک خودروی مفهومی معرفی شد. بعد از شش سال انتظار در سال ۲۰۰۶ این خودرو در شهر پاریس توسط کمپانی رنو به بازار عرضه شد. از آنجایی که شرکت رنو همکاری نزدیکی با شرکت خودروسازی نیسان و سامسونگ موتورز دارد، اولین نسل خودروی کولیوس ابتدا توسط رنو طراحی شد و ساخت آن را نیسان برعهده گرفت. بعدها شرکت سامسونگ موتورز تولید این خودرو برعهده گرفته و بازار شرق آسیا را که متقاضی خرید کولیوس بودند، تأمین کرد. نسخه‌های بعدی این خودرو در اکتبر ۲۰۱۱ و ژوئن ۲۰۱۳ به بازار عرضه شدند. اما تغییرات در این خودرو تنها به برخی آپدیت‌ها خلاصه می‌شد تا آنکه نسل دوم رنو کولیوس در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی شد که در ساخت آن از پلتفرم Renault-Nissan Common Module Family (CMF-CD) استفاده شده است.

رنو کولیوس

رنو کولیوس یک خودروی شاسی بلند و نیمه لوکس است که برای روی آن یک موتور چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ نصب شده است که حجم سوپاپ‌های آن در مجموع به ۲۴۸۸ سی‌سی می‌رسد. نیروی پیشرانش تولیدی توسط این موتور حداکثر ۱۷۱ اسب بخار توان دارد که در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود. حداکثر گشتاور آن نیز ۲۳۳ نیوتن متر در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. نیروی محرکه تولید شده توسط موتور خودرو از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در مجموع رنو کولیوس می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را در ۹ ثانیه طی کرده و حداکثر سرعت آن هم برابر با ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. اگر قصد خرید رنو کولیوس را داشته باشید به دنبال معایب این خودرو هستید. خصوصاً که رنو ‌کولیوس رقبای قدرتمندی از برندهایی مانند تویوتا دارد که باعث می‌شوند معایب این خودرو بیشتر به چشم بیایند. در ادامه دلایلی را مطرح می‌کنیم که می‌توانند شما را از خرید رنو ‌کولیوس منصرف کنند.

1) سر و صدای زیاد

خودروی رنو کولیوس در جاده‌ها ثابت کرده است که یک وسیله نقلیه راحت و جذاب است که معمولاً سر و صدای زیادی ندارد. در واقع باید گفت که در استفاده روزمره این خودرو سر و صدایی چندانی ندارد اما در شتاب سریع و بالا رفتن از سربالایی‌ها موتور دو نیم لیتری و CVT اتوماتیک فشار زیادی را تحمل کرده و سر و صدای آن بالا می‌رود. البته احتمالاً کمپانی رنو در خصوص این انتقاد، ادعا خواهد کرد که خودروی رنو کولیوس با تمرکز بر رانندگی‌های خارج شهری و جاده‌های ناهموار ساخته نشده است. که تا حدی صحیح است. با این وجود صدای کشش تایرها روی سطح جاده تا حد زیادی آزاردهنده است که با عایق‌بندی مناسب کابین این ایراد تا حد زیادی قابل رفع شدن بود. ولی واقعیت اینجاست که به هر حال خریدار رنو کولیوس از آن تا حدودی در حد یک خودروی  SUV انتظاراتی نیز خواهد داشت.

2) ظاهر نه چندان جذاب

رنو کولیوس از جمله اولین تجربیات شرکت خودروسازی رنو در ساخت خودروهای شاسی بلند است. از آنجایی که زبان طراحی رنو در سالهای اخیر تغییرات قابل توجهی داشته آزمون و خطاها نیز در ساخت خودروهای این شرکت به کرات دیده می‌شود. بنابراین در نگاه اول می‌توان متوجه تفاوت فاحش رنو کولیوس با شاسی بلندهای جذاب آلمانی شد. طراحی بدنه رنو کولیوس حرف چندانی برای گفتن ندارد و می‌توان ظاهر آن را نسبتاً خسته‌کننده به حساب آورد. این امر باعث شده که از میزان موفقیت کولیوس در بازارهای جهانی کاسته شود و آن طور که رنو انتظار داشت این خودرو فروش مناسبی دست پیدا نکند. در یک نگاه می توانید طراحی ساده و بیشتر کاربردی مهندسان و متخصصان فرانسوی را در این نسخه از رنو نیز به خوبی مشاهده کنید . این مساله در رقابت با خودروهای پر زرق و برق امروزی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

3) فضای کم در نسخه ۷ سرنشین

خودروی رنو کولیوس در دو نسخه ۵ سرنشین و 7 سرنشین به بازار عرضه شده است. در نسخه ۷ سرنشین می‌توان یک ردیف اضافه از صندلی‌ها به خودرو اضافه کرد تا تعداد صندلی‌های آن به ۷ عدد برسد. این ویژگی که برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار مناسب است، باعث می‌شود که فضای موجود در صندوق عقب به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند و به حدود ۱۳۵ لیتر برسد. به همین دلیل استفاده از آن خصوصاً در سفرهای طولانی همراه با بار اضافی ایده مناسبی نخواهد بود. در این بخش می توان گفت که نسخه 7 نفره را می توان برای سفرهای درون شهری مناسب در نظر گرفت مگر اینکه از دو نفر اضافه در ردیف آخر چشم پوشی کنید.

رنو کولیوس

به طور کلی باید گفت که رنو کولیوس یک خودرو با امکانات و ویژه است که نخستین تجربه‌های کمپانی فرانسوی در این کلاس خودرو محسوب می‌شود. بنابراین وجود نقاط ضعف ریز و درشت یکی از مسائلی است که در زمان خرید این خودرو باید به آن عادت کنید. بعلاوه با توجه به وجود تحریم‌های متعدد در کشور ما خدمات پس از فروش و قطعات یدکی خودروی رنو کولیوس به سختی در دسترس صاحبان این خودرو قرار دارد. خصوصاً که از نظر فنی خودروهای ساخت کشور فرانسه معمولاً به شکل پیچیده طراحی می‌شوند و تعمیرات آنها نیز با دشواری‌های متعدد روبه رو خواهد شد.

نظر خودتان را ارسال کنید