ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

بهترین روش‌های کاربردی حذف و برداشتن پسورد بایوس لپ تاپ و کامپیوتر

مشکل فراموشی رمز بایوس (BIOS Password) و تلاش برای به یاد آوردن آن یکی از موردهایی است که میتواند ساعت ها وقت و انرژی شما را به خودش اختصاص دهد. از رمز بایوس لپ تاپ و رایانه برای محافظت و امنیت بیشتر استفاده می شود. در صورت فراموشی رمز بایوس نگران نشوید! میتوانید ۱۱ راه کاربری که برای برداشتن رمز بایوس لپ تاپ و رایانه که به شما معرفی میک نیم را استفاده کنید.

آموزش حذف رمز بایوس لپ تاپ سونی، دل، ایسر و

هر تعمیر کننده رایانه تازه کار باید چگونگی ریست کردن رمزهای  BIOS را بداند ، ریست کردن رمز در خود بایوس انجام میگردد. دلیل آن،این است که بعضی وقتها ما نیازمند آن میشویم تا بعضی از آپشن های پیکربندی (مانند طرز بوت یا غیرفعال کردن تابع هایی مثل مد AHCI ) را تغییر دهیم. اگر برروی بایوس رمز گذاشته شده باشد شما نمی توانید وارد بایوس شوید و بعضی وقتها حتی خود رایانه را بوت کنید، مگر اینکه پسورد آن را بدانید، و اگر کسی رمز بایوس را نداند می تواند یک دردسر واقعی را تجربه نماید.

مورد استفاده ترین روش هایی که اکثرمان برای حذف یا ریست رمز بایوس می دانیم این میباشد که به شکل فیزیکی پاور یا منبع تغذیه را از رایانه جدا کنیم یا همه کابل ها را جدا کنیم و یا برای چند دقیقه باتری را از مادربرد جدا نماییم. یکی دیگر از راه حل ها این  میباشد که جامپر CMOS روی خود مادربرد را پاک نماییم. این راه ها به این دلیل کارایی دارند که بر روی مادربردهای اکثر رایانه های دسکتاپ و برخی لپ تاپ ها، یک باتری برای حفظ تنظیمات BIOS/CMOS استفاده میگردد. با قطع کردن جریان برق، تنظیمات BIOS/CMOS و پسورد حذف می شود.

اگر بنا به دلایلی شما نتوانستید پسورد امنیتی BIOS را با برداشتن باتری یا پاک کردن جامپر CMOS  ریست نمایید و رمز را نمی دانید، در ادامه چند راه معرفی میکنیم که می توانید برای حذف کردن پسورد CMOS استفاده نمایید

 

بایوس

حذف رمز بایوس لپ تاپ با پسورد مادر

بعضی از شرکت های تولیدکننده لپ تاپ یک سری رمز عبور به اسم backdoor یا در پشتی را برای بایوس شما ارائه داده اند تا دروقتی که مشتری پسورد خود را فراموش کرد از آن استفاده کند. قبل از استفاده از هر ابزاری سعی کنید بایوس خود را با استفاده از backdoor رمزگشایی نمایید.

دریافت و آموزش نرم افزار Clear CMOS برای پاک کردن پسورد بایوس فراموش شده

ما می توانیم پسورد BIOS را فقط با استفاده از یک برنامه کرکینگ به نام Hirens BootCD 15.2 حذف کنیم. برنامه را دریافت کنید. بعد از تمام شدن دانلود فایل را اجرا کنید و آن را از حالت فشرده خارج نمایید. در ابتدا منوی بوت رایانه خود را با فشردن  F9، F10، F11، F12 یا هر کلید دیگری که مادربرد شما پشتیبانی می کند باز نمایید.

بعد درایو USB خود را انتخاب کرده.و بعد از اینکه با USB بوت شدید منوی نرم افزار Hirens BootCD 15.2 را مشاهده خواهید کرد که به شکل زیر میباشد. حال از لیست پیش رو Dos Programs را انتخاب نمایید.

مرحله ۹ را انتخابنمایید.

در BIOS/CMOS ابزار BIOS Cracker 5.0 را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب ” BIOS Cracker 5.0 (cmospwd) ” صفحه شما دچار نوسان میشود و سپس شما مشاهده میکنید که نرم افزار شروع به کار خواهد کرد. حال برخی سوالات از شما پرسیده می شود مانند زبان و…. شما میبایست کلید “Enter” را دوباره و دوباره بر روی صفحه کلید خود بفشارید.

سپس بعضی سوالات را خواهید دید و نرم افزار از شما می خواهد که کلیدی را برای ادامه بفشارید (Press enter key to continue). یک کلید را فشار دهید. شما موفق شدید رمز بایوس را ریست نمایید

حال کامپیوتر را ریستارت نمایید و امتحان کنید که رمز بایوس برداشته شده یا خیر.

برداشتن پسورد بایوس مادر بورد Gigabyte, MSI, ASUS و.. با ریست کردن باتری C-MOS

اول تمام منابع تغذیه ای که به لپ تاپ شما متصل است (مانند باتری، آداپتور برق و یا شارژ قابل حمل) را قطع کنید. پنل پشت لپ تاپ را بازنموده و باتری CMOS را مشاهده نمایید.

در صورتی که باتری را در قسمت پستی لپ تاپ ندیدید میبایست لپ تاپ خود را جدا کنید و باتری CMOS را که معمولا در طرف دیگر مادر برد لپ تاپ میباشد را پیدا نمایید. پس از پیدا کردن باتری آن را ۵ ثانیه بردارید. به جای جدا کردن باتری می توانید کانکتورها را توسط  سیم به هم وصل نمایید.

بازنشانی رمز بایوس با برداشتن جامپر مادر بورد

بیشتر جامپر ها یا BIOS jumper را می توانید نزدیک به اسلات رم یا باتری CMOS مادربورد رایانه پیدا نمایید. این جامپر ها مثل تصویر زیر میباشند.

تلاش کنید که در مادربرد لپ تاپ خود جامپر را بیابید و با یک تکه سیم کوتاه یا موچین برای ۲۰ ثانیه وصل نمایید. با این کار معمولا پسورد بایوس شما بازنشانی می شود.

حذف پسورد بایوس لپ تاپ با برنامه CMOS De-Animator

CMOS De-Animator در مقایسه با بیشتر ابزارهای هک / ریست BIOS یک ابزار آپدیت میباشد و می تواند پسورد BIOS را از طریق ویندوز بازنشانی کند. آخرین ورژن ۲ اجرایی CMOS De-Animator با هر دو سیستم عامل ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی سازگار میباشد.تمام کاری که شما میبایست انجام دهید این میباشد که ابزار را به عنوان administrator اجرا نمایید (کلیک راست نمایید  و Run as administrator را انتخاب نمایید).

بر روی دکمه Proceed کلیک نمایید و بعد کامپیوتر را خاموش روشن کنید. وقتی که رایانه بوت شد شما می توانید ارور بررسی کلی CMOS را مشاهده کنید که به شما اجازه دسترسی به بایوس بدون رمز را می دهد. CMOS De-Animator تمام تنطیمات را به مقدار پیش فرض تغییر می دهد و تمام رمزهای سیو شده بایوس را پس از ریبوت حذف می کند. CMOS De-Animator  همچنین دارای گزینه های بکاپ و ریستور میباشد. این فایل ها با فرمت .dea سیو می شوند.

پاک کردن رمز بایوس رایانه و لپ تاپ با BIOS Master Password Generator

اگرچه قطع کردن برق چند دقیقه ای باتری از مادربرد روی رایانه های دسکتاپ، پسورد را پاک می کند اما این راه در لپ تاپ ها معمولا کمتر کار می کند ولی امکان دارد در مدل های قدیمی لپ تاپ کارایی داشته باشد. برای امنیت بیشتر رمز در لپ تاپ ها معمولا روی تراشه EEPROM به شکل جداگانه سیو می شود و بر باتری بایوس تکیه ندارد و با قطع برق این روش جوابگو نیست.

برای حل این ایراد وارد CMOS Set UP شوید. از شما  درخواست می شود که رمز خود را وارد نمایید. اگر شما چند بار رمز اشتباه را در لپ تاپ وارد نمایید پیغامی به شما نمایش داده می شود. این پیغام می تواند System Disabled یا Password check failed. System Halted به همراه یک شماره باشد. این شماره را بنویسید.

سپس کامپیوتر را ریستارت کنید. حالا وارد  سایت BIOS Master Password Generator شوید. حال مثل تصویر زیر شماره ای که قبلا یادداشت نمودید را در کادر وارد نمایید و دکمه Get password را کلیک نمایید. حال می توانید تمام رمزهای نزدیک به مدل لپ تاپ خود را بنویسید.

بسته به مدل های لپ تاپ شما امکان دارد پس از وارد کردن کد نیاز به فشاردادن دکمه Enter یا Ctrl+Enter داشته باشید. اگر سایت بالا یا کدهای موجود در آن توانایی کمک به شما را نداشت می توانید از بلاگ  Dogbert ببینید و براساس مدل لپ تاپ خود ابزار master password مناسب را دانلود نمایید و آن را اجرا نمایید. شما می توانید ابزار master password را در رایانه ای که به ویندوز بوت می شود و .Net روی آن نصب شده است باز نمایید.

حذف کردن رمز بایوس لپ تاپ سونی ، ایسر ، دل و..

زمانی که ویندوز به درستی بوت نمی شود و شما توانایی ورود به بایوس را ندارید تا ترتیب بوت شدن را عوض کنید. ممکن است بوت شدن از CD یا USB در اولویت اول تنظیم شده باشد. در این صورت شما خیلی آسان می توانید سی دی یا یو اس بی را قرار دهید تا به صورت خودکار بوت شوید. اما وقتی که هارددیسک در اولویت قرار داده شده باشد شما باید هارددیسک را قطع نمایید تا بتوانید از روی سی دی یا یو اس بی بوت شوید.

اگرکه با این همه نمی توانید به ویندوز دسترسی داشته باشید روش  دیگر فعال کردن بوت از سی دی یا یو اس بی با استفاده از نرم افزاری به نام Plop Boot Manager میباشد. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا با USB یا CD بوت شوید حتی اگر boot order ( تعیین ترتیب بوت شدن رایانه) در دسترستان نباشد. برنامه های دیگری که شما می توانید برای بوت شدن با سی دی یا یو اس بی استفاده کنید Active@ ISO Burner یا برنامه های شبیه به آن برای رایت کردن فایل IOS بر روی سی دی یا دی وی دی میباشد یا استفاده از Rufus برای رایت کردن فایل IOS بر روی USB میباشد.

آموزش کار با PC CMOS Cleaner برای برداشتن رمز بایوس لپ تاپ Dell ، Sony و..

PC CMOS Cleaner بدون در نظر گرفتن برند دستگاه، قادر به بازیابی، حذف، رمزگشایی و نمایش رمز عبور کاربر یا قافلگیری که در بایوس سیو شده است. دستگاه های Award, American Megatrends (AMI), Compaq, Phoenix, Samsung, IBM, Compaq, DTK, Thinkpad, Sony, Toshiba توسط این برنامه ساپورت می شود. PC CMOS Cleaner یک سی دی قابل بوت لینوکسی میباشد بنابراین نباید بابت سازگاری سیستم عامل نگرانی ای داشته باشید.

پس از اجرا، برنامه تلاش خواهد کرد بازیابی رمز را انجام دهد و لیستی از کلمات عبور احتمالی ارائه دهد. در صورتی که این کار موفق نبود شما می توانید پسورد را با استفاده از دوگزینه ای که در عکس میبینید حذف کنید. گزینه اول فقط رمز را بازنشانی می کند و گزینه دوم بایوس را ریست مینماید.

برنامه پاک کردن پسورد بایوس مادربرد گیگابایت و.. جهت ورود به تنظیمات

نرم افزار CmosPwd یکی از به آپدیت ترین و محبوب ترین برنامه های رمزگشایی CMOS میباشد. نرم افزار CmosPwd رمزهای سیو شده در CMOS را رمزگشایی کرده و آن ها را نشان می دهد. این برنامه با دستگاه های ACER/IBM BIOS، AMI BIOS، AMI WinBIOS 2.5، Award 4.5x/4.6x/6.0، Compaq (1992)، Compaq (New version)، IBM (PS/2, Activa, Thinkpad)، Packard Bell، Phoenix 1.00.09.AC0 (1994), a486 1.03, 1.04, 1.10 A03, 4.05 rev 1.02.943, 4.06 rev 1.13.1107، Phoenix 4 release 6 (User)، Gateway Solo – Phoenix 4.0 release 6، Toshiba، Zenith AMI سازگار میباشد.

توسط برنامه CmosPwd شما می توانید کارهایی همچون پشتیبان گیری، ریستورپاک کردن CMOS را انجام دهید.  در منوی این نرم افزار، مسیر “۹٫ Next” -> “۲٫ BIOS/CMOS Tools” -> “۲٫ BIOS Cracker 5.0 (cmospwd)” را انتخاب نمایید. نسخه دیگری از این نرم افزار موجود است که در ویندوز قابل اجراست که در وب سایت CGSecurity در دسترس میباشد

دریافت برنامه پاک کردن پسورد بایوس لپ تاپ

Bios یک ابزار خیلی قدیمی میباشد که در اواخر دهه ۹۰ تولید شد و بعید میباشد در رایانه های جدید کار کند. شما با استفاده از این برنامه می توانید  رمزهای بایوس را ریست نمایید، پشتیبان گیری کنید، ریستور نمایید و حتی یک گزینه بلستر موجود است که می تواند قسمت های خاصی از بایوس را آزمایش نماید تا پاک کردن رمز امکان پذیر شود. برنامه Bios از دستگاه های BM, American Megatrends (AMI), Award  و Phoenixپشتیبانی مینماید.

CmosPwd ، “۹٫ Next” -> “۲٫ BIOS/CMOS Tools” -> “۴٫ !BIOS 3.20 (ibios)” را انتخاب نمایید. شما می توانید برنامه Bios ویندوز را به شکل جداگانه دریافت نمایید.

چگونگی حذف کردن دستی رمز مادربورد CMOS و شکستن رمز ورود به تنظیمات

اگر مایلید به شیوه دستی رمز بایوس را ریست نمایید و به برنامه های دیگر متکی نباشید و یا برنامه CMOS De-Animator کار نکرد شما می توانید با استفاده از نرم افزار debug.exe رمز بایوس خود را بازنشانی نمایید. اول نرم افزار FreeDos را در فلش یو اس بی خود نصب نمایید. Debug.exe را دانلود کرده و آن را در درایو روت فلش USB سیو نمایید. رایانه را با درایو فلش USB بوت کرده و دستورات زیر را تایپ نمایید ( توجه کنید که دستورات دوم و سوم با O آغاز می شوند و 0صفر نیست):

Debug

o 70 2E

o 71 FF

quit

رایانه خود را با Ctrl + Alt + Del راه ریست کنید. شما باید یک پیام ارور CMOS checksum erro را مشاهده نمایید که عادی ست. شما در حال حاضر بدون وارد کرد رمز به تنظیمات CMOS دسترسی پیدا کرده اید.

نظر خودتان را ارسال کنید