ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش کدایگنایتر (Codeigniter) : ساختار نرم افزاری

آموزش کدایگنایتر (Codeigniter) : ساختار نرم افزاری

ساختار نرم افزاری کد ایگنایتر در تصویر زیر مشاهده میشود

 

 

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید در کد ایگنایتر تمام درخواست ها ابتدا وارد صفحه index.php میشود .

سپس در گام دوم بخش Routing تصمیم میگیرد درخواست را به کش شدن بفرستد یا امنیت .

اگر درخواست قبلا فرستاده شده و در حافظه کش موجود باشد این درخواست نیز وارد مرحله سوم میشود و نتیجه به کابر نشان داده میشود .

اگر درخواست قبلا در حافظه کش موجود نباشد درخواست تحویل بخش امنیت میشود .

بعد بررسی کردن جنبه های امنیتی درخواست وارد بخش کنترلر میشود و کنترلر اطلاعات مورد نیاز را از طریق مدل ها و کتابخانه ها و هلپر ها و پلاگین ها و اسکریپت ها بارگزاری میکند .

سپس نتیجه وارد بخش view شده و نتیجه رندر میشود تا اماده تحویل به کاربر شود .

اگر درخواست در حافظه کش موجود نباشد در حافظه کش ذخیره میشود تا در دفعات بعدی زمان کمتری برای پاسخ به کاربر لازم باشد .

 

ساختار پوشه

 

در تصویر زیر ساختار کاملی از پوشه های کد ایگنایتر را مشاهده میکنید .

 

 

کد ایگنایتر از سه پوشه اصلی application , system ,user_guide تشکیل شده است .

 

پوشه application :

همان طور که از اسمش پیداست تمام کد های که کاربر قرار است برای نرم افزار خود بنویسد در این بخش قرار میگیرد که تمامی این بخش ها را برای شما تشریح میکنیم .

cache : تمام صفحاتی که در نرم افزار به حافظه کش فرستاده میشوند در این پوشه ذخیره میشوند .

confiq : این پوشه شامل فایل هایی میشود که دارای تنظیمات نرم افزار میشود , با کمک فایل confiq.php میتوانید تنظیمات کلی نرم افزار را انجام دهید یا با استفاده از فایل database.php تنظیمات مربوط به دیتابیس را انجام دهید , اگر شما پلاگینی برای کدایگنایتر بنویسید میتوانید مخصوص پلاگین خودتان در این بخش فایل تنظیمات را ایجاد کنید .

controllers  : فایل های کنترلر شما در این پوشه قرار دارد این پوشه اصلی ترین پوشه شما میباشد .

core : پوشه هسته نرم افزار و کلاس های اساسی نرم افزار را در خود نگه میدارد .

helpers : در این پوشه شما میتوانید فایل های کمکی که میخواهید به نرم افزار اضافه کنید را قرار دهید .

hooks : فایل هایی که دارای کد هایی برای ایجاد تغییرات در هسته نرم افزار هستند در پوشه قرار میگیرند . این کد ها به صورتی هستند که در روند کار فریم ورک اختلالی ایجاد نمیکنند .

language : پوشه زبان که برای اضافه کردن زبان جدید به نرم افزار میباشد .

libraries : این پوشه مانند پوشه helpers عمل میکند با این تفاوت که کتابخانه های شما را در خود نگه میدارد .

logs : فایل هایی مربوط به لاگ گیری را در خود نگه میدارد .

models : اتصال به دیتابیس و فایل های حاوی کوئری های شما در این پوشه قرار میگیرند .

third_party : اگر شما مایل هستید پلاگینی برای نرم افزار خود اضافه کنید فایل هایتان در این پوشه قرار میگیرند .

views : در نهایت پوشه مربوط به فایل های HTML شما

 

پوشه system :

در این پوشه تمام فایل ها و کدهای هسته اصلی کد ایگنایتر قرار دارد که شما در این قسمت چیزی اضافه نمیکنید و فقط از کتابخانه ها و هلپر ها و امکانات موجود استفاده میکنید تا کد نویسی را برای شما سریع تر و بهتر بکند .

 

پوشه user_guide :

این پوشه حاوی فایل های اموزشی و رفرنسی کد ایگنایتر میباشد که به صورت افلاین در این بخش قرار داده شده است . وجود این پوشه الزامی نیست و میتوانید حدفش کنید .

در کنار این سه پوشه یک فایل اساسی به اسم index.php نیز وجود دارد که میتوان کدهایی در مورد محیط نرم افزار , سطح ارور ها و اسم پوشه ها قرار داد . توصیه میشود تا زمانی که اطلاعات کافی در این مورد ندارید به این فایل دست نزنید .

 

پوشه های دلخواه :

اگر برایتان جای سوال است که فایل های CSS و JavaScript یا عکس های مورد نیاز برای نرم افزار را کجا قرار دهید بهترین جا ایجاد یک پوشه جدید کنار این سه پوشه است . شما میتوانید تمام فایل های مورد نیاز خود را داخل این پوشه قرار دهید.

 

نظر خودتان را ارسال کنید