ثبت نام لاتاری 2022 آموزش ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا 2022 لاتاری

آموزش دستگاه های چاپی و نحوه استفاده از آن

 استفاده از چاپ بنر ها، چاپ پلات لمینت ها و چاپ رول آپ ها امروزه بسیاری از نیاز های افراد به تبلیغات و اطلاع رسانی را پوشش می دهد که ارائه کیفیت مناسب این خدمات می تواند نقش پررنگی در رسیدن به هدف تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای سازمان ها و هلدینگ های بزرگ و افرادی که به صورت مستقل کسب و کاری را اداره میکنند، داشته باشد. دانستن و رعایت نکات مهم در رابطه با دستگاه هایی که برای انواع چاپ بنر، چاپ پلات لمینت و چاپ رول آپ ها استفاده می شود تضمین کننده نتیجه نهایی کار خواهد بود. بنابراین مهم است تا این دستگاه ها را بشناسیم و نکات ضروری درباره آنها را رعایت کنیم همچنین برای طراحی و چاپ بنر نیز میتوانید از مجموعه چاپی کوثر پرینت استفاده کنید.

دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر

دستگاه چاپ بنر انواع مختلفی دارد که توسط برند های متفاوت تولید شده اند. اما صرف نظر از تفاوت های ریزی که به علت تفاوت در شرکت سازنده این دستگاه ها بین آنها وجود دارد. از نگاه کلی می توان ویژگی ها و شرایط و قطعات یکسانی را در آنها مشاهده کرد. همچنین اهمیت شرایط نگهداری و تجربه و مهارت شخصی که با عنوان اپراتور با دستگاه  کار می کند در افزایش طول عمر انواع دستگاه چاپ به صورت یکسان تاثیرگذار است.

 

نکاتی که باید در خصوص دستگاه چاپ بنر بدانیم

قبل از انتخاب نوع دستگاه چاپ بنر باید این نکته را مدنظر قرار داد که دستگاهی متناسب با نیاز های خود را انتخاب کنیم. اگر برای انجام کار های سبک کوچک و معمولی به دستگاه چاپ بنر نیاز دارید یک مدل ساده هم می تواند خوب باشد ولی اگر حجم و نوع کاری که انجام می دهید حرفه ای است که نیاز به سرعت بالا دارد باید اقدام به خرید مدل های پیشرفته چاپ بنر کنید.

نکته ای که اول از همه در رابطه با دستگاه چاپ بنر باید به آن توجه کرد این است که برای راه اندازی و نصب و استفاده ی از آن برای اولین بار حتما از کارشناسان مجرب که ترجیحا از همان شرکتی که دستگاه را از آن میخرید باشد تا با نصب و راه اندازی درست دستگاه و آموزش به پرسنل احتمال آسیب به دستگاه در این مرحله به حداقل برسد. زیرا آموزش درست مهارت افرادی که با دستگاه کار می کنند نقش بسزایی در سرعت انجام کار چاپ خواهد داشت و احتمال خطا و ایجاد ضرر را بسیار کم میکند.

مراقبت درست از دستگاه چاپ بنر موجب افزایش طول عمر دستگاه می شود. دمای محیط در هنگام شروع به کار دستگاه به ویژه برای مدل هایی که هیتر ندارند بسیار حائز اهمیت است. در صورت نبودن هیتر باید از سایر وسایل گرمازا در محیط استفاده کرد. به یاد داشته باشید که عدم جا به جایی دستگاه و ثابت ماندن آن در یک مکان یکی دیگر از نکاتی است که در رابطه با مراقبت از دستگاه بنر مطرح می شود. در رابطه با دستگاه چاپ بنری که مدام جا به جا می شود احتمال آسیب به قطعات حیاتی و مهم دستگاه بسیار بالا می رود . این موضوع موجب بروز خسارت مالی هم از جهت تعمیر قطعه و هم از جهت تاخیر در استفاده از دستگاه و تحویل سفارشات خواهد شد.

از قطعات مهم و حیاتی این دستگاه می توان به هد، mainboard و  bridgeboard اشاره کرد. اطلاعات از طریق mainboard به داخل bridgeboard فرستاده می شود و پس از آن نوشته ها و تصاویر موجود در طرح به صورت کد های قابل فهم برای دستگاه تبدیل می شوند و سپس با صدور دستور چاپ توسط هد روی زمینه مورد نظر نقش می بندد.

دستگاه چاپ پلات لمینت

برای چاپ پلات لمینت از دو دستگاه جداگانه استفاده می شود. یکی دستگاه پلاتر که کار چاپ پلات طرح روی مواد مختلف را انجام می دهد و دیگری دستگاه لمینیتور که است که برای افزایش ماندگاری و مقاومت و کیفیت، طرح را لمینت می کند. استفاده از ترکیب این دو دستگاه موجب بهتر شدن کیفیت نهایی کار می شود که طرح چاپ شده را در مقابل چروک خوردگی، پارگی، تا خوردگی، رطوبت، و لک شدگی و سایر عوامل خراب کننده محافظت می کند.

دستگاه چاپ پلات لمینت

نکاتی که باید درباره دستگاه چاپ پلات لمینت بدانیم

دستگاه پلاتر یکی از انواع دستگاه های مدرن چاپ دیجیتال دارای هد است. اطلاعات ترکیب و جاگذاری رنگ ها و طرح ها از طریق ورودی های مختلف مانند فلش ها وارد حافظه دستگاه شده و سپس توسط هد روی متریال مورد نظر به چاپ می رسد. بعد از اتمام کار دستگاه پلاتر و چاپ طرح به صورت کامل، طرح چاپ شده را زیر دستگاه لمینت قرار می دهیم تا با ایجاد یک پوشش اضافه بدون رنگ به طرح موجب مقاومت بیشتر آن شود. لمینت ها در دو نوع براق و مات وجود دارد.

نکات نگهداری از این دستگاه ها نیز مانند دستگاه چاپ بنر است. یعنی باید از جابجایی های غیر ضروری این دستگاه ها پرهیز کرد و ضمن دمای محیط و سایر عوامل مخرب برای دستگاه های دیجیتال از جمله رطوبت را نیز در محیط کنترل نمود. اپراتورهایی که مسئول کار با دستگاه هستند باید از مهارت کامل در کار با دستگاه برخورد باشند و آموزش های لازم را از قبل دریافت کرده باشند. با زیاد شدن تعداد سفارشات ممکن است پرسنل مجبور شوند که با سرعت بیشتری کار کنند اما باید توجه کرد که این امر منجر به کم شدن دقت و خراب کردن کارها به ویژه در مرحله استفاده از دستگاه لمینیتور نشود.

بهتر از قبل از هربار روشن کردن دستگاه ابتدا پالت رنگ و هد توسط اپراتور بررسی شود تا از بروز هرگونه دوباره کاری جلوگیری به عمل آید.

چاپ رول آپ

برخلاف دو مورد بالا یعنی دستگاه چاپ بنر و دستگاه پلات لمینت، رول آپ دستگاهی برای چاپ دیجیتال نیست بلکه وسیله ای برای نگهداری طرح های چاپ شده دو دستگاه قبلی است. پس از پایان مراحل چاپ و تحویل طرح نوبت به نمایش گذاشتن و استفاده از آن است. در فضاهای بیرونی مانند خیابان ها از استند ها با سایزهای متناسب طرح در ارتفاع یا روی زمین استفاده می شود. اما برای استفاده از طرح های چاپ شده برای محیط های نمایشگاهی و داخلی به وسیله دیگری نیاز است تا بتوان با استفاده از آن طرح تبلیغاتی را به نمایش گذاشت. رول آپ ابزاری است که این نیاز را رفع میکند.

چاپ رول آپ

نکاتی که باید درباره چاپ رول آپ بدانیم

چاپ رول آپ به دو صورت یک طرفه و دو طرفه قبال انجام است همچنین قابلیت تعویض طرح اولیه چاپ شده برای رول آپ وجود دارد. این ابزار سایز های مختلفی دارد و علاوه بر رفع نیاز شما جهت نمایش تبلیغات، ظاهری شیک نیز به طرح هدیه می کند. این ابزار قابل حمل بسیار سبک است و استفاده از آن ساده و راحت است پس از اتمام کار با توجه به فنر تعبیه شده در پایه رول آپ طرح به صورت خورد کار جمع شده و نیازی به زحمت و وقت اضافه برای جمع کردن آن نیست. مجموعه ویژگی های جمع شده در این وسیله منجر به محبوبیت گسترده استفاده از آن جهت نمایش بنر ها و پلات لمینت های چاپ شده در فضاهای داخلی و نمایشگاهی شده است.

قیمت این ابزار در مقایسه با سایر وسایل غرفه سازی و ابزار نمایشگاهی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. علاوه بر نمایشگاه و غرفه سازی در انواع کنفرانس ها و مراسمات مختلف می توان از چاپ رول آپ بهره مند شد.

دستگاه های چاپی ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانند برای تولید محتوای تبلیغاتی جذاب و موثر استفاده شوند. با توجه به نیاز و بودجه خود، می توانید از دستگاه های چاپ لیزری، جوهرافشان، سابلیمیشن، حرارتی، دیجیتال یا صنعتی انتخاب کنید. هر کدام از این دستگاه ها ویژگی ها، قابلیت ها و محدودیت های خود را دارند که باید در نظر گرفته شوند. با رعایت نکات فنی و طراحی مناسب، می توانید با استفاده از دستگاه های چاپی، محصولات تبلیغاتی با کیفیت بالا و قابل توجه بسازید. این محصولات می توانند به شما کمک کنند تا سررسید تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید.

نظر خودتان را ارسال کنید